Standardy jakości publikacji

Portret Bartek Dziwak blog podróżniczy Bartekwpodrozy.pl

Dowiesz się tutaj, jak dbamy o jakość publikowanych treści. Zależy nam, aby dostarczać Ci wiarygodnych, łatwo dostępnych, dokładnych i aktualnych informacji. Podróżujemy na pełen etat, żeby zdobywać potrzebne doświadczenie i dzielić się nim w artykułach.

Standardy jakości publikacji to opis misji, jaką cała załoga bloga kieruje się, przygotowując na co dzień nowe artykuły. Trzymamy się jej niezależnie czy treści powstają w ramach naszego kalendarza publikacji, czy w związku ze współpracami z krajami, miastami lub regionami.

Korzystanie z naszego doświadczenia i wiedzy

Zwiedzamy świat od lat, odwiedzając najpopularniejsze atrakcje turystyczne i zakątki, które dopiero zdobywają popularność. Spisujemy swoje doświadczenia, zwiedzając i jednocześnie robiąc notatki w Apple Notes i Notion. Notujemy rady otrzymane od lokalsów – właścicieli hoteli, pracowników informacji turystycznych, baristów w naszych ulubionych kawiarniach.

Ciągle zdarzają nam się podróżnicze wpadki – wybór złego dworca autobusowego, wybór pokoju hotelowego, który przypomina skrytkę na miotły czy wizytę w kawiarni, w której kawę pali się na węgiel. Dzielimy się tymi doświadczeniami w artykułach żeby zminimalizować ryzyko, że przydarzy Ci się podobna przygoda.

Pogłębiony research i selekcja informacji

Przygotowując opis kolejnych atrakcji i polecając Ci miejsca warte uwagi, korzystamy z różnorodnych źródeł informacji. Uwielbiamy Internet, ale najbardziej ufamy materiałom publikowanym przez specjalistów. Do podstawowych źródeł wskazówek, jakie Ci dostarczamy należą:

  • nasze podróżnicze doświadczenia – spędzamy w podróży dużą część roku i przez lata zdobyliśmy doświadczenia, które mogą być dla Ciebie przydatne,
  • tablice informacyjne przy atrakcjach – o ich treść dbają zarządzający danym obiektem, a nikt nie wie o danej atrakcji tak dużo, jak właśnie oni,
  • ulotki, drukowane przewodniki i foldery – z każdej podróży przywozimy sporo makulatury i nasza przygoda z atrakcjami zaczyna się po raz drugi w domu, gdy analizujemy te materiały i wyciągamy z nich informacje najbardziej przydatne dla Ciebie,
  • materiały informacji turystycznych i organizacji turystycznych – podobnie jak zarządzający atrakcjami, lokalne organizacje turystyczne mają swoje regiony w małym paluszku, więc korzystanie z ich wiedzy jak dla nas przyjemnością i świetnym źródłem informacji.

Każdy z nas ma dostęp do Wikipedii i stron internetowych, które wyczerpująco opowiadają o szczegółach historii danego miejsca. Nie chcemy przepisywać na blogu tych samych informacji, bo uważamy, że nie dostarcza Ci to żadnej dodatkowej wartości.

Regularna aktualizacja artykułów

Publikujemy na blogu treści, które są w założeniu “evergreen”, czyli nie zmieniają głównego sensu. Opisywane atrakcje i ciekawe miejsca istnieją od wielu lat (czasami tysięcy lat!) i “nigdzie się nie wybierają”. Pomimo tego, uważamy, że dobre przewodniki wymagają od nas regularnych aktualizacji i nawet kosmetycznych zmian.

Na górze każdego artykułu możesz zauważyć pole “zaktualizowano:”, w którym widnieje ostatnia data aktualizacji tekstu przez zespół bloga. Czasami polega ona na drobnych poprawkach, dodaniu lepszych zdjęć lub dodatkowej atrakcji oraz poprawie układu tekstu.

Zdarza się jednak, że przebudujemy gruntownie cały artykuł, aby był dla Ciebie bardziej czytelny i przejrzysty. Weryfikujemy wtedy dane, które mogły się zmienić – zasady zwiedzania konkretnych atrakcji, rekomendacje restauracji, kawiarni i hoteli.

Podejście do często zmieniających się danych

Celowo nie publikujemy na blogu informacji, które mogą zmienić się z dnia na dzień i wprowadzić Cię w błąd. Pisząc o godzinach otwarcia czy cenach biletów do danej atrakcji, przygotowujemy linka do oficjalnej strony internetowej z aktualnymi informacjami.

Wiemy, że wymaga to od Ciebie otwarcia dodatkowej strony internetowej i może nieco wydłużyć przygotowania do podróży, ale robimy to z rozmysłem. Nic nie zasmuca nas bardziej niż znajdowane w Internecie treści, które okazały się nieaktualne.

Zbieranie opinii od Czytelników

Pomimo naszych starań, żeby wszystkie artykuły były aktualne i poprawne, nam również zdarzają się błędy. Korzystamy ze wszystkich wiadomości i zgłoszeń, które otrzymujemy od Ciebie i innych Czytelników, weryfikujemy je i – jeśli to uzasadnione, wprowadzamy w tekstach poprawki i aktualizacje.

Pod każdym artykułem oraz w zakładce Kontakt publikujemy informacje o tym, jak najszybciej skontaktować się z nami i dać znać o tym, że zauważyłeś informacje wymagające aktualizacji.

Sprzedaż produktów pomagających w podróżach

Blog to nasza pasja, ale też podstawowe źródło naszych zarobków. 100% opublikowanych na blogu treści jest całkowicie darmowych – możesz z nich korzystać nie wydając na to ani złotówki. Domyślamy się jednak, że czasami wolisz zaoszczędzić czas i dostać niektóre informacje w kompaktowej i wygodnej formie.

Przygotowujemy szereg produktów cyfrowych – gotowych mapek atrakcji danego miasta lub regionu oraz propozycji wycieczek po górach, aby przyspieszyć planowanie Twoich podróży i ułatwić Ci lepsze wykorzystanie czasu. Określamy ceny w taki sposób, żeby nie były zaporowe dla zdecydowanej większości Czytelników – ustalając je na poziomie 1-2 kaw lub obiadu w restauracji.

Polecamy również produkty i usługi, z których sami skorzystalibyśmy w czasie podróży – noclegi, wypożyczalnie samochodów, sposoby taniej wymiany walut czy dobre oferty lotnicze. Jeśli dokonasz zakupów z naszych linków, otrzymujemy za to niewielką prowizję (afiliacja). Twoje koszty nigdy przy tym nie rosną, a dla nas to zarobek pomagający w prowadzeniu bloga.

Portret Bartek Dziwak blog podróżniczy Bartekwpodrozy.pl

Czekamy na Twoje opinie, uwagi i propozycje. Możesz skontaktować się z nami, korzystając z danych w zakładce Kontakt. Odpowiadamy na każdą wiadomość – o ile nie chcesz nam sprzedać kompletu garnków. ;)